Baca buku di Google Tambah

Baca Dan Tulis Adalah Kunci Ilmu Pengetahuan
1. Bacalah dengan (menyebut) nama Tuhanmu yang menciptakan.2. Dia telah menciptakan manusia dari segumpal darah.3. Bacalah dan Tuhanmulah Yang Maha Mulia.4. Yang mengajar manusia dengan pena.5. Dia mengajar manusia apa yang tidak diketahuinya.(Al-'Alaq: 1-5)


Buku... Dari dahulu hingga sekarang
Cikgusir memang suka membaca sejak dari kecil lagi. Namun zaman berubah, bentuk sumber-sumber bacaan juga berubah seiring dengan perubahan zaman. Dari membaca coretan-coretan di atas batu yang di tulis dengan 'qalam' (stylus) seperti yang dimulakan di Sumeria hinggalah pada masa kini yang mana kita boleh membaca buku dengan mengguna tablet-tablet elektronik. 


Google Books


Yang terkini ... (ataupun Cikgusir yang baru tahu?) Google+ 
Sememangnya Cikgusir sudah sedia ada akaun email Google (Gmail). Baru-baru ini Cikgusir dapat tahu yang Google ni dah ada Google+ pulak. Belek punya belek, cuba punya cuba ... Cikgusir dapat tahu dalam rangkaian Google ni selain Google Docs yang Cikgusir selalu guna tu ada pulak Google Books. Di sana ada baaanyak buku yang percuma (kena bayar pun ada). Cikgusir rasa seronok sangatlah menggunakan rangkaian Google ni. Macam-macam ada. 

Google+
Dengan anak-anak murid Cikgusir pulak, Cikgusir gunakan Google+ pulak. Cikgusir tengok dia macam Facebook jugak. Tapi banyak benda juga boleh dibuat dalam tu. Google+ ni, dengan murid-murid Cikgusir gunakan untuk interaksi akademik; untuk pemberitahuan 'update' nota-nota dan latihan-latihan untuk mereka. 


Layout Google+ Cikgusir

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kenapa sambung belajar?

Merentas Denai Masa: Makam Bendahara Tun Habib Abdul Majid (Padang Saujana)

Selingkar Kisah...Antara Shakespeare & Ahmad Jais