FPK



Pendidikan di Malaysia adalah suatu usaha berterusan ke arah memperkembangkan lagi potensi individu secara menyeluruh dan bersepadu untuk mewujudkan insan yang seimbang dan harmonis dari segi intelek, rohani, emosi dan jasmani berdasarkan kepercayaan dan kepatuhan kepadaTuhan. Usaha ini adalah bagi melahirkan rakyat Malaysia yang berilmu, bertanggungjawab dan berkeupayaan mencapai kesejahteraan diri serta memberi sumbangan terhadap keharmonian dan kemakmuran masyarakat dan negara.

Pengikut

Jumlah Pengunjung Sejak 2005

Jumaat, September 26, 2008

Masuk politik la sekejap... kejap je tau...


Sumber gambar, Utusan Malaysia, 26 September 2008, Jumaat, Muka hadapan

Tengah aku duk belek-belek surat khabar Utusan Malaysia hari ni, belum pun buka muka surat dua, mata aku otomatik tertumpu pada gambar mamat sorang ni. Bukan sebab dia handsome ke pa ke, cuma tertarik dengan kenyataan bahawa dia disekat daripada berjumpa ahli-ahli di dalam parti politiknya. La... itu pun nak cerita ke bang oi? Itulah yang dinamakan cabaran di dalam berpolitik terutamanya bila berkempen untuk rebut sesuatu posisi di dalam parti, kalau takut dan tak sanggup, buat apa tawarkan diri bertanding. Kenyataan mamat ni jugak mengingatkan aku pada kisah mantan PM Malaysia yang ke-4. Dia pun pernah kena sekat jugak daripada berjumpa dengan ahli-ahli parti dia walaupun dia paling banyak berjasa kepada negara.. (tengah pikir-pikir apa jasa mamat dalam gambar ni pada negara..), agak-agak siapa lah yang punya kerja menyekat mantan PM ni ye... Kesimpulannya, tak perlulah nak dihairankan kalau awak pun kena sekat...